27 Ekim 2011 Perşembe

Van Depreminin Sorumlusu Kim? (Konu Anlatımlı-Çözümlü)

Veli Göçer mi? Ali Ağaoğlu mu yoksa? 99'da ikisininde evleri göçtü. Biri hapisten daha yeni çıktı diğeri hiç hapse girmedi.
Müteahhitler mi sahiden? Neyse bu konuyu kapayalım. Genellemeye girer. Altından çıkamayız sonra...

Sizce depremi kim yaptı?

A) Bazı insanlara göre üniversite öğrencilerinin fuhuşları yüzünden... Tanrı tarafından Mikail aracılığıyla (ki herşeyi yapan Tanrıdır öncelikle polemik yaratma sorunun devamını oku)

Uydurma Haber: http://merhabaaydinlik.info/archives/6836

Fuhuş yeryüzünde yaygınlaşınca yer sarsıntıları (depremler) olur. Hadis-i Şerif
Kaynak: http://www.nurnet.org/bela-ve-musibetlerin-sebebi/

B) 24 şehitle galyana gelen Türk halkını durdurmak isteyen Tayyeep amcamızın Amerika yardımlı Van depremi... ( Neden medyacıları topladı zannediyorsun? Bak tv programlarındaki yardıma, hepsi bir oldu)

Kaynak: Altıncı His

C) HAARP'la yönetilen İsrail merkezli test ve saldırı amaçlı düzenlenen deprem... (Dikkat ederseniz İsrail, deprem olduktan henüz 2 saat sonra; yardıma hazırız mesajı verdi)

Kaynak: Götüm

Lütfen cevapları sonuna kadar izleyiniz.

Cevap A: http://youtu.be/QbUHyzRCeLI


Cevap B: http://youtu.be/P09IGfx0twM ve http://www.ntvmsnbc.com/id/25292439/

Cevap C: http://youtu.be/R7A7aRz_OSk


Şaka ya da kaka bu işin şakası olmaz dersen bana çok kızarım sana. Bu işi ciddiye almayacaksınız evet biliyorum ama siz hiç birşeyi ciddiye almıyorsunuz. Bi yardım programı yapıyorsun ama hiç düşünemiyorsun. O programı yaparken bir deprem daha olsa. Allah korusun bu defa da o sizi çok etkileyen İstanbul'da olsa sana kim yardım edecek? Çözümün sadece yardımla olacağına mı inanıyorsun sen? Tamam yardımını et ama dur demesini de bileceksin. Bugün Van'da oldu, geçen Simav'da. Van'a bu kadar yardım gitmesinin sebebi nedir? Hepimiz biriz anlamı mı, depremin şiddeti mi, yoksa başka şeyler mi? Şu yardımları gördüğümde gerçekten çok seviniyorum ama bazı gördüğüm şeylere çok üzülüyorum. 8 yaşındaki çocuğun harçlığını göndermesi size şirin gelebilir ama birazcık düşünüldüğünde pek te şirin değil aslında. Keşke biraz daha kendi kendimize Robin Hoodculuk oynasak ya da çok yakınımızda olanlara bu kadar uzak olmasak. Van her zaman Van'dı. Malesef depremle hatırlandı.

Dün yardım programında Mardin'den insanlara yardım etmek isteyen ama 1o liralık yol parasına muhtaç insanı gördük. İşte biz böyleyiz. Gözlerimizi sadece bir yere odaklıyoruz. Diğer yerleri göremiyoruz. Bugün Van'a yapılan yardım daha önce Pakistan'a ve Somali'ye yapılan yardımlardan katbekat daha fazla ve yardımlar hala devam ediyor. Belki bugün Van'ı yeniden kuruyoruz. Oğuz Haksever'in dediği gibi Türkiye'yi yeniden kuruyoruz ama yine bazı şeyleri unutuyoruz. Lütfen sadece bir yere odaklanıp diğerlerini unutmayalım. Cebinde 2 lirası olup 1 lirasını yollayan çocuklarımızın parasına göz dikmeyelim. Eğer ülkede eşitlik yaratmak istiyorsak önce kendimizi soyup fakirlere yardım edelim.

Gelelim gönderdiğimiz yardımlara; Malesef ilk gün gönderilen yardımların neredeyse yarısından fazlasının PKK'ya gittiğini biliyoruz. Başbakanın ilk 24 saatte başarısızız açıklaması bu rezilliğin tescilidir ne yazıkki. Yardım gönderin, göndermeyin diyemem onca insan orada zor durumduyken ama hala alınan deprem vergileri neden alınıyor sormak istemiyorum. Cevabını biliyorsunuz zaten. Malesef devlet sadece size değil bize de boqkmiiir. İnternette, televizyonda onca saçma-sapan yorum yapan insanlarıda şehitlerin acısıyla yaptıkları yorumlar olarak görüyorum. Yoksa kimse bu kadar acımasız olamaz. Eminim onlarda o gün o cümleleri kurdukları için çok pişmanlardır.

Biz artık bu ülkede iki şeye çok alıştık. Teröre ve depremlere. Yani insan ölümlerine...
Bunların öyle iki ortak noktaları var ki...
Cadde kızlarının son olaylardan önce fakir evladı şehitler ve depremde ölen fakir insanlar için kurduğu; yanlarından geçerken, iğğ iğrenç kokuyorlar deyip aşşağıladıklara insanlara üzülmeleri az da olsa sevindirici. Bu yönden birlik olduğumuzu kimse söylememişti ama illa ki biri söyleyecekti. Kendimizle yüzleşme vakti...

Bu ülkede yardıma muhtaç, gönülleri zengin çok insan var. Maksat onları görmek. Televizyonlardan değil sadece. Bu insanlar iki sokak arkanda bile olabilir. Yeter ki dön ve bak...

Cuma günü camiilerde yine yardım Van'a yapılacak. Diğerleri yok sayılacak. Bence sabret, bekle. Önünde bir Kurban Bayramı var. Bitlis'i var, Siirt'i var, Batman'ı var, iki arka sokağı da var. Ve gördük ki; bu ülkenin Robin Hood'u da var, Superman'i de...

1 Kendini Yoran Yorumcu:

wimparella dedi ki...

olmuş bitmiş geçmiş gitmiş yazıp çizilen saçmalık yaşanan acı var sadece gerisi bull shit!

Tavsiye Etmem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...