31 Ekim 2010 Pazar

MimCe'Mia

Askerler İsa'yı alıp götürdüler. İsa çarmıhını kendisi taşıyıp Kafatası denilen yere çıktı.

O'nu orada çarmıha gerdiler. O'nunla birlikte iki kişiyi daha, İsa ortada, onlar da iki yanında olmak üzere çarmıha gerdiler.

Pilatus bir de yafta yazıp çarmıhın üzerine astırdı. Yaftada şöyle yazılıydı:

`NASIRALI İSA - YAHUDİLERİN KRALI.'
Mim Konusu:
Kitaplığınızın karşına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız yada hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.

Mim Kuralları:
- Mimlenenler mimi cevaplamak zorundadırlar, mim bozulamaz.
- Mimin bozulması teklif dahi edilemez.
- Mim yalnızca 3 kişiye gönderilebilir.
- Karşılıklı mimlemeler yasaktır.
- Mim, her bir blog için sadece bir kez cevaplanabilir.
- Mim kurallarının ilk 6 maddesi değiştirilemez.

Yazdığım paragraf malesef  55. sayfadan değil 88. sayfadan. Elime aldığım kitabın 55. sayfası boştu bende 88'den paylaşmak istedim. Kitabı tahmin etmişsinizdir; Hıristiyanlar tarafından Yaşam Veren Işık diye tabir edilen YUHANNA...

Kitaplığım hiç olmadı kitaplarım orda burda atılıdır zaten ki fazla da okumam kitap. Genelde dergilerle büyümüşümdür. Hemen masanın üzerinde duran Yuhanna'nın 88. sayfasındaki paragrafı sizlerle paylaşmak istedim ama siz inanmayın orda yazılanlara. İsa çarmıha gerilmedi. Peki o kitap benim masada ne arıyor. Dün onunla bir kelebek öldürdüm. Kendisini 6 kez uyardım ama olmadı. Yapabilecek başka bişeyim yoktu. Hatta bunu yaparken blogtan tanıdıgım bi kız arkadaşta şahit oldu. Kelebeğin ailesine baş sağlığı gönderiyorum. Allahtan rahmet bana da merhamet diliyorum. Keşke videoya alıp internete verseydim. Geçenlerde yapılan kedi cinayetinden bi farkı var mı sormak için tabi. Unutmayın o kediyi öldüren kişi arkadaşınız olabilir belki benim arkadaşımdır bilemezsiniz.

Beni mimleyen arkadaşlar;  LoveMeorLeaveMe, eLmyra, Kabakulak'a teşekkürler. Kabakulak arkadaşımız blog alemini bırakıyormuş. Yapma-etme desemde sanırım kararlı. Burdan yetkililere söylüyorum mim kurallarında bir değişiklik yapmak istiyorum. Özellikle 6. madde üzerinde yoğunlaşalım. Mesela herkes yapmak zorunda değil. Yapabilen var yapamayan var. Maddi durumu elverişli olmayan insanlarımız var. Neyse saçmaladım iyice biliyorum ama mim kuralları güldürdü açıkcası beni.

Mimlenen arkadaşlarımız ise; Öncelikle beni hiç bir zaman kırmayan kurtarıcı meleğim, mimim Mia, Paint'teki çizimiyle beni etkileyen Murshill ve özellikle ortak beğenimiz olan Piyanist filmiyle gözüme takılan arkadaşımız Vişnє çüяüğü'ne gönderiyorum. Bir sonraki mimde görüşmek üzere. Esenle kalın...

Not : Esen ne demek gerçekten bilmiyorum, ekşiye bakıcam şimdi.

13 Kendini Yoran Yorumcu:

Baş Harfi Ğ dedi ki...

Vaaaay bee!
Mim konusuna bayıldım bayıldım :)
Süper bir fikir valla.

8ex-en8 dedi ki...

Nasıl olsa gelicek sana xD

Hazel dedi ki...

gerçekten çok güzel bir konu.

İnanır mısın bilmiyorum ama bugün kitaplarla ilgili bir mim konusu bulmuştum onu yazacaktım.Tesadüf.

Umarım bana da gelir ya. Çok güzelmiş

bu arada o kelebeği hangi kitapla öldürdüğünü de belgelendirmiş oldun.Merak etmiştim.

8ex-en8 dedi ki...

Yaşam veren ışık ;) Masum kelebeğin hazin sonu :)

lucinda dedi ki...

cemm yeni adrsi ekle ok

JG ~ dedi ki...

Ahahah mim harika.

Ayrıca bütün haçlarda İsa, avuç içlerinden çarmıha gerilmiş şekilde tasvir edilir ama bir insanın avuç içleri asla bütün bedeni taşıyamazmış, yani çarmıha gerilmişse bile bileklerinden gerilmiş olmalı. Gerçi böyle bu yönden bakarsak, bütün dinlerde bir kusur* bulunur.

*kusurdan değil de, mmhh, nasıl demeliyim bilemedim.

8ex-en8 dedi ki...

O isa değildi desek iyi olur sanırım.

JG ~ dedi ki...

O da ayrı bir tartışma konusu ama zaten kaç yüzyıl geçmiş üstünden kesin bir şey söylemek imkansız bence. Teorileri yorumlamış oluruz sadece.

8ex-en8 dedi ki...

Mehdi'ye inanırım ama;

http://www.dailymotion.com/video/xeeppu_mehdi_fun

Mia Wallace dedi ki...

Ama 88. sayfadan paylaşmakla mimi bozmadın mı:P
Çok güzel bir mim! arkadaşımdayım eve yarın gidicem ve ilk işim kitaplığın karşısına geçmek olucak!!;)

8ex-en8 dedi ki...

boş sayfaydı ama :)

Vişnє çüяüğü dedi ki...

Ana! Mimlenmişim ben :D
Teşekkür ederim Cem..
En kısa zamanda yazacağım..

8ex-en8 dedi ki...

Önemli diil ;)

Tavsiye Etmem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...